Změňte svůj život pomocí jediného slova

kniha

Rhonda Byrne se do povědomí čtenářů – a to nejen českých – dostala díky knize a filmu Tajemství – The Secret.  Kniha se stala okamžitým bestsellerem v mnoha zemích světa a dobývala srdce čtenářů. Autorka v nich odhalila tajemství plně a bohatě prožitého života. Tajemství, které využívali nejmocnější lidé historie. V knize Tajemství pak učí své čtenáře, jak toto tajemství využít v praxi.

knihaNejsilnějším poutačem celé této filozofie jsou odkazy a citace mnoha současných i historických slavných a mocných osobností, které se všechny hlásí k „zákonu přitažlivosti“. Autorka jej vysvětluje jako zákon, kterým si můžete pomocí vděčnosti – skutečně procítěné – a pomocí jediného slova DĚKUJI přitáhnout do svého života vše, po čem toužíte. Jako příklad také ukazuje, jak se jí samotné změnil život během krátké doby a začala se jí plnit všechna přání, která měla. Stačilo jediné – pochopila tuto filozofii a začala ji praktikovat.

V knize Tajemství autorka pečlivě a srozumitelně vysvětluje, jak zákon přitažlivosti funguje a jak lze „přimět vesmír“, aby „zaregistroval“ čtenářova přání. Pro to, aby se čtenář naučil využívat toto kouzlo v praxi a především, aby nešlo o pouhá pronesená slova, ale aby to začal skutečně pociťovat a jednat v souladu s touto filozofií, přináší praktická cvičení pro každý den.

Autorka rozdělila praktickou výuku do 28 dnů. Každý den se čtenář soustředí na něco jiného ve svém životě. Naučí se přemýšlet o tom, co si skutečně přeje zažít či čeho chce dosáhnout, a dá tomu přesné parametry. Začne se postupně soustředit na všechny oblasti svého života – lásku, zdraví, vztahy, kariéru, peníze atd. a postupně je začne měnit. Výsledkem častého opakování pak je, že začne žít touto pradávnou filozofií téměř automaticky a na každém kroku. Od procitnutí až po ukládání se ke spánku si uvědomuje, za co všechno v životě může být vděčný – za to co už má, ale i za to, co teprve bude mít (to, co si přeje získat).

Reakce na knihu Tajemství, stejně tak na všechna pokračování, která o této filozofii pojednávají, jsou různé. Někdo má dojem, že je to masová psychologická manipulace naivních čtenářů a diváků, někdo tomu zcela věří. Jaký názor na tuto knihu budete mít vy, to nechám pouze na vás. Předem však doporučím, než začnete dělat ukvapené závěry, vyzkoušejte si tuto filozofii v praxi – budete překvapeni výsledkem.

Kniha Tajemství je psána velice citlivě a precizně. Autorka promlouvá ke čtenářům, jako by se skutečně dívali na film. Text se snaží proniknout až do jejich nitra, aby v nich zanechal naléhavá sdělení, že není třeba změnit jen svůj pohled na život, ale je možné takto ovlivnit i životy mnoha lidí kolem nás a „přitáhnout“ k nim to dobré.

Bez ohledu na to, kdo jste, kde jste a jak zrovna žijete, kouzlo vděčnosti vám může změnit celý život!
Napsaly mi tisíce lidí v nejhorších situacích, jaké si jen dovedete představit, kterým se dočista změnil život, když začaly praktikovat vděčnost. Viděla jsem, jak se dějí zázraky uzdravování tam, kde už se nezdála být žádná naděje. Viděla jsem zachráněná manželství, rozpadající se vztahy, které se měnily na vztahy úžasné. Viděla jsem, jak se lidé z naprosté chudoby dostali k bohatství, a viděla jsem lidi v depresi katapultované ke šťastnému a naplňujícímu životu.

(BYRNE, Rhonda. Tajemství. Praha: Ikar, 2013, s.29)

Knihu Tajemství vydalo nakladatelství Ikar