Dá se uvolnit a příjemně naladit pomocí otázky?

kniha

Svěží kniha Umění ptát se od německé psychoterapeutky Carmen Kindl-Beilfuss má za cíl probudit nitro čtenáře, nenásilně ujasnit jeho myšlenky i podpořit čtenářův potenciál. Otázky jsou zdánlivě banální, ale úderné a je snadné při nich popustit uzdu fantazie. Formou sebezkušenosti je pak možné objevit vlastní já, vyřešit palčivý problém, tvořit i pomoci svým blízkým. A co je nejzajímavější? Je to zábava!

knihaUmění ptát se je určena pro psychoterapeuty, psychology, novináře i čtenáře, kteří se chtějí naučit vést lehkou i podnětnou konverzaci. Dobře položené otázky vnáší do rozhovoru pohyb a probouzejí život dotazovaných i tázajících se. Mohou z vás udělat zábavného společníka i empatického posluchače. Otázky dokážou vzbudit zamyšlení nad problémem a přinést nové úhly pohledu.

Umění ptát se může čtenáři posloužit i jako podnět k řešení problémů pro ty, kteří se nechtějí zabývat minulostí. V krátkosti autorka čtenáři vysvětlí, jak klást otázky, které pomáhají člověka posouvat vpřed. Otázky se hodí nejen k vlastní sebereflexi, ale i jako rámec pro vytváření zajímavých otázek při každodenní konverzaci. Carmen Kindl-Beifluss při sepsání knihy čerpala ze svých bohatých zkušeností jako výcvikové terapeutky i jako přítele.

Kniha se čte velmi lehce a informace se snadno vstřebávají, protože autorka klade důraz na příklady a nezáživnou teorií se tolik nezabývá. Díky tomu se dají poznatky snáze aplikovat do reálného života. Zároveň publikace obsahuje i přílohu Karty s otázkami, které se dají použít jako psychoterapeutické cvičení, mohou se stát prostředkem ke každodennímu zamyšlení, nebo dokonce posloužit jako originální společenská hra či soutěž o nejbláznivější odpověď.

Často jsem se při čtení pozastavila a řekla si: To je trefné nebo Takhle jsem o tom nepřemýšlela. Kniha mě často přiměla zasnít a nechat se políbit múzou fantazie. Pomocí jednoduchých otázek z oblasti vztahů, budoucnost, dětství, volného času, dovolené a jiných témat jsem měla možnost podívat se na svůj život jinýma očima a dozvědět se, co bych ještě chtěla prožít. Tyto otázky mi hravou formou připomněly, v co bych ještě mohla doufat a co bych chtěla uskutečnit. Proto je Umění ptát se výborným společníkem na únavné cesty, protože probouzí chuť žít.

Kam směřuje tvá touha, koho bys chtěl/a ve svém životě určitě ještě potkat?
Co ti toto setkání umožní?
Jaký kruh se tím pro tebe uzavře?