Konfliktů se není třeba bát…

kone

Konfliktů se není třeba bát. A už vůbec není nutné se jim vyhýbat. To alespoň tvrdí Jiří Plamínek ve své knize Konflikty a vyjednávání, kterou vydalo nakladatelství Grada.

knihaJiří Plamínek je absolventem Univerzity Karlovy, kde vystudoval přírodní vědy a mimo to ještě absolvoval manažerský program na John Hopkins University v Baltimore. Ve své praxi se zabývá praktickým managementem a řešením konfliktů. Právě v této oblasti získal již celou řadu zkušeností, které formou praktických rad a příkladů předkládá nyní i svým čtenářům.

Kniha Konflikty a vyjednávání je velmi pěkně strukturována. Nejprve autor seznámí čtenáře se základní terminologií a poté jej nenásilně a jakoby samozřejmě provede jednotlivými druhy konfliktů, způsoby jejich řešení a styly vyjednávání. Svůj teoretický výklad demonstruje na konkrétních příkladech, což informační hodnotu textu výrazně zvyšuje. To, co čtenáři z teoretického výkladu není úplně jasné, je velmi jednoduše demonstrováno na příkladu.

„Konflikty jsou palivem do motoru vývoje. Bez nich by vývoj nemohl probíhat, protože by neměl svůj obsah. Teprve střet konkrétních alternativ, jejich soutěž o místo na slunci dává vývoji jeho podobu. To, co se v motoru vývoje děje, je právě řešení konfliktů. Konflikty jsou tedy vstupem do procesu vývoje, řešení konfliktů je jeho podstatou a jednotlivá (vy)řešení jeho viditelným výstupem,“ píše na straně 21 Plamínek o konfliktech.

Autor konflikty vnímá skutečně jako tvořivou sílu, která ovšem nesmí narušit stabilitu systému. Pokud se tak stane, pak konflikt nabývá negativních rozměrů, které jsou mu populací povětšinou automaticky přisuzovány.

V konfliktech jde o hodně. Ovlivňují je zájmy protistran, potřeby, postavení a mnohé další faktory. Plamínek je zkušeným průvodcem po světě konfliktů a po přečtení jeho knihy, která není žádnou nudnou odbornou příručkou, se bude každý čtenář dívat na konflikty ze zcela jiné perspektivy a stejně tak se naučí k řešení konfliktů přistupovat zcela novým způsobem.

Knihu Konflikty a vyjednávání vydalo nakladatelství Grada