Recenze: Odborná literatura

Základní teorie, praxe a kritické přístupy v oblasti PR

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
knihy

Britská PR specialistka, Jacquie L´Etang, předkládá v knižní podobě komplexní pohled na problematiku oboru public relations (PR) neboli vztahů s veřejností. V knize čtenářům nabízí klíčové koncepty a základní disciplíny, aby ukázala, jak mohou pohledy z nejrůznějších perspektiv obohatit teorii a praxi PR.



knihaKniha Public relations: Základní teorie, praxe, kritické přístupy nevnímá PR pouze jako součást podnikového marketingu, ale jako komplexní vědní obor a dovednost, která si klade za cíl budovat pozitivní vztahy s veřejností.

Autorka knihu psala jako učebnici, která sice pojednává o praxi PR, ale neučí administrativní logistiku ani techniky PR. L´Etang svou knihu chápe jako užitečný doplněk k existujícím textům o PR tím, že nabízí kritický pohled. Jak sama přiznává, doufá, že studenti i lektoři uznají, že tato teoretická učebnice je přístupná, podmanivá, bizarní i zábavná.

Kniha britské PR specialistky, která nabízí pohled na PR z několika úhlů – z pozice novináře, studenta, mediálního sociologa, sociálního teoretika, společenského kritika či řídícího pracovníka, zkoumá koncepty reklamní kultury, globalizace a celebrit, ale také řadu dalších témat, jako je riziko, image a řízené utváření dojmu.

Tato učebnice PR se skládá celkem z dvanácti kapitol. Každá z nich obsahuje nejen základní učební text, je navíc doplněna o definice pojmů a zarámované sekce citátů a medailonků. Autorka dále přidává kritické úvahy a pro ty aktivnější i cvičení a otázky na zamyšlení.

O čem jednotlivé kapitoly konkrétně pojednávají? Například o PR v globalizovaném světě, o klíčových myslitelích a názorech v oblasti PR, o komunikaci v organizaci, o komunikaci ve zdravotnictví a sociálním marketingu nebo o vztahu PR a managementu.

 

Kniha Jacquie L´Etang je výbornou (učební) pomůckou nejen pro studenty marketingu či mediálních studií a žurnalistiky, ale i pro pracovníky firemního PR, marketingu a PR agentur. Sáhnout po ní by rozhodně měli i ti, jejichž úkolem je v rámci zaměstnání efektivně komunikovat s veřejností nebo se zájmovými skupinami, a to především prostřednictvím médií.

Public relations: povolání
Práce v public relations je relativně nestrukturovaná a pracovní místa často nejsou dobře definována. To má své výhody i nevýhody. Ambiciózní manažeři mají možnost rozvíjet svoji práci v pracovních oblastech, které je zajímají, a během tohoto procesu se možná dočkají povýšení. Na druhé straně však může být obtížné řídit svůj kariérní postup.
(…) Ve skutečnosti může být práce dlouhá a tvrdá. Public relations zůstávají profesí, která není organizována v odborech, přestože Národní svaz novinářů (NUJ) se v sedmdesátých letech dvakrát pokusil jednat jménem těch kolegů, kteří přešli k PR. Přestože NUJ vyhrála řadu sporů kvůli platu, v roce 1967 se vzdala boje za minimální plat a PR se staly předmětem vrtochů trhu. To tedy znamená, že pracovní tlak může vést, a vede, k nepřiměřeně dlouhé pracovní době.

(L´Etang, Jacquie: Public relations: Základní teorie, praxe, kritické přístupy. Portál: Praha 2009, s. 49.)

Knihu Public relations vydalo nakladatelství Portál

Doporučujeme

Aktuality

  • Cena Česká kniha pošesté

    Cena Česká kniha je opět tady, tentokrát již 6. ročník. Každoročně vás informujeme o knihách, nominovaných na vítězství, postupně tak, jak se zužuje jejich výběr. V šestém ročníku došlo k jedné zásadní změně, o níž se dočtete v následujícím textu, převzatém z tiskové zprávy organizátora.

    Číst dál...  
  • Březnová Pevnost láká na Logana i Roberta Fabiana

    Venku se konečně začíná oteplovat, takže březnovou Pevnost si můžete vzít třeba na blízkou lavičku. Z obálky na vás vykoukne vousatej Logan alias Wolverine, který právě vstupuje do kin. Vzhledem k velikosti a zajímavosti tohoto projektu se není čemu divit, že se jedná o téma měsíce. Ale jestliže nejste jeho příznivcem, nemusíte se vůbec bát. Na následujících stranách se dočkáte mnoha jiných článků i recenzí.

    Číst dál...  

Nové komentáře

Doporučujeme

icon 10x10px Atraktivní práce pro všechny, kteří si věří.
icon 10x10px SMS zdarma do všech sítí.

Soutěž

  • Soutěž o knihu Závěrka

    Ode dneška soutěžíme o knihu Závěrka z nakladatelství Argo. Pokud správně zodpovíte tři jednoduché soutěžní otázky a usměje-li se na vás štěstí při závěrečném losování, kniha bude vaše.

    Číst dál...

Z čtenářského deníku

  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  
  • Biblický příběh, který se odehrává na americkém venkově

    John Steinbeck se narodil roku 1902 v Kalifornii. Vystřídal mnoho různých profesí a získané zkušenosti potom uplatňoval ve svých knihách. Patřil k autorům takzvané ztracené generace zažil první světovou válku a ve svých dílech popisuje bídu, které byl svědkem. Vyzdvihuje krásu kalifornské krajiny a sílu lidského ducha, naopak silně kritizuje násilí, zákeřnost a vypočítavost. Získal Pulitzerovu cenu i Nobelovu cenu za literaturu. Mezi jeho nejznámější knihy patří Hrozny hněvu, O myších a lidech, Pláň Tortilla a právě Na východ od ráje

    Číst dál...  

Přihlášení